Skip to main content

Zasady rezygnacji i procedura składania reklamacji zwrotu opłat

I. ODSTĄPIENIE OD UMOWY 

  1. Podróżny może odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej w każdym czasie przed jej rozpoczęciem.  W przypadku odstąpienia od umowy Podróżny jest zobowiązany do zapłaty opłaty w wysokości ceny imprezy turystycznej pomniejszonej o zaoszczędzone koszty lub wpływy z tytułu alternatywnego wykorzystania danych usług turystycznych. Organizator informuje, że średnie opłaty za odstąpienie od Umowy – w odniesieniu do całkowitej wartości zawartej Umowy – wynoszą:
    • do 40 dni przed datą wyjazdu – stała opłata manipulacyjna 350 PLN/os.,
    • od 39 do 31 dni przed datą wyjazdu – do 20% ceny imprezy,
    • od 30 do 21 dni przed datą wyjazdu – do 30% ceny imprezy,
    • od 20 do 14 dni przed datą wyjazdu – do 50% ceny imprezy,
    • od 13 do 8 dni przed datą wyjazdu – do 70% ceny imprezy,
    • od 7 do 2 dni przed datą wyjazdu – do 80% ceny imprezy,
    • na 1 dzień przed datą wyjazdu i krócej – do 90% ceny imprezy.
  2. Podróżny może odstąpić od umowy o udział w imprezie turystycznej przed rozpoczęciem imprezy turystycznej bez ponoszenia opłaty za odstąpienie w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności występujących w miejscu docelowym lub jego najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz podróżnych do miejsca docelowego. Podróżny może żądać wyłącznie zwrotu wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez odszkodowania lub zadośćuczynienia w tym zakresie.
  3. Organizator może rozwiązać umowę o udział w imprezie turystycznej i dokonać pełnego zwrotu Podróżnemu wpłat dokonanych z tytułu imprezy turystycznej, bez dodatkowego odszkodowania lub zadośćuczynienia, jeżeli:
    1. liczba osób, które zgłosiły się do udziału w imprezie turystycznej, jest mniejsza niż minimalna liczba osób podana w umowie o udział w imprezie turystycznej, a Organizator powiadomił Podróżnego o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej w terminie określonym w umowie o udział w imprezie turystycznej, lecz nie później niż na: 
      1.  20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej ponad 6 dni, 
      2.  7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej 2-6 dni, 
      3.  48 godzin przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej krócej niż 2 dni, lub 
    2. Organizator nie może zrealizować umowy o udział w imprezie turystycznej z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności i powiadomił Podróżnego o rozwiązaniu umowy o udział w imprezie turystycznej niezwłocznie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.
  4. Organizator dokonuje zwrotu poniesionych opłat i wpłat, o których mowa w pkt.IV.2 i 3, w terminie 14 dni od dnia rozwiązania umowy o udział w imprezie turystycznej. Przepis art. 47 ust. 2 Ustawy stosuje się odpowiednio.
  5. Organizator dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Podróżny, chyba że wyraźnie zgodził się on na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  6. Konsument, który zawarł umowę o udział w imprezie turystycznej poza lokalem przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, może w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia odstąpić od niej bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów, chyba że negocjacje ustne, na podstawie których została zawarta umowa, były prowadzone w oparciu o wcześniejsze zamówienie złożone przez konsumenta. Przepisy art. 30, art. 31, art. 32 ust. 1 i 2, art. 35, art. 37 i art. 38 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta stosuje się odpowiednio.

II. REKLAMACJA I INNE PISMA PODRÓŻNEGO

  1. Podróżny może złożyć Organizatorowi pisemną reklamację najlepiej w terminie 30 dni od zakończenia imprezy. 
  2. Reklamacje są rozpatrywane niezwłocznie i nie później niż:
    1. w przypadku zgłoszenia reklamacji w czasie trwania imprezy – w terminie 30 dni od jej zakończenia,
    2. w przypadku zgłoszenia reklamacji po zakończenia imprezy – w ciągu 30 dni od daty jej złożenia.
  3. W wypadku odmowy uwzględnienia reklamacji Organizator uzasadnia na piśmie przyczyny odmowy.
  4. Reklamacje dotyczące funkcjonowania sklepu należy zgłaszać niezwłocznie po stwierdzeniu przyczyny jej wystąpienia na adres e-mail: kontakt@odetchnij.pl.
  5. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać: dokładne informacje pozwalające na zidentyfikowanie rodzaju i daty wystąpienia wady; określenie danych kontaktowych Użytkownika składającego reklamację.
  6. Administrator rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Użytkownik zostanie poinformowany zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
  7. Pkt. 1-3 powyżej nie mają zastosowania w przypadku reklamacji dotyczących realizacji umowy o organizację imprezy turystycznej – takie reklamacje należy zgłaszać zgodnie z Warunkami Uczestnictwa.
  8. Administrator informuje Klienta będącego Konsumentem i Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji Produktów, w tym poprzez złożenie przez Klienta po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym (wniosek można pobrać na stronie internetowej https://uokik.gov.pl/
  9. Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: https://www.uokik.gov.pl/
  10. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne. W przypadku Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, chcącego skorzystać z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń, istnieje dodatkowo możliwość złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/